U Luksemburgu pokrenut pilot projekat autonomnih šatl autobusa

Dva električna vozila bez vozača počela su saobraćaj svakog radnog dana u Ešu, kao deo inovativnog sistema pametne mobilnosti kojim Luksemburg želi da dopuni gradski javni prevoz.

Vreme Čitanja: < 1 min

autonomni-autobus-luksemburg-4431-fi

Izvor: Instagram screenshot/Cfinfos

U gradu Eš, u Luksemburgu, startovao je pilot-projekat uvođenja dva autonomna električna šatl autobusa, koji će saobraćati na relaciji dugoj pet kilometara, radnim danima od devet do petnaest sati, kao dopuna uobičajenim opcijama prevoza.

Šatlovi su opremljeni visokotehnološkim senzorima, laserskim sistemima i uređajima za detekciju prepreka, kako bi se obezbedila bezbednost putnika i pešaka. Maksimalna brzina kretanja iznosi 25 kilometara na čas.

Iako vozila funkcionišu bez vozača, regulativa zahteva da unutar šatla bude prisutna osoba koja će reagovati u slučaju nepredviđenih situacija.

Ruta povezuje železničku stanicu sa univerzitetom i srednjom školom, što ukazuje na nameru da se šatlovi koriste kao deo integrisanog sistema javnog prevoza, posebno u zonama sa velikim protokom studenata i putnika.

Cilj projekta nije da zameni niti konkuriše postojećim sredstvima transporta, već da ih upotpuni — obezbedi dodatnu, ekološku i pametnu opciju koja će unaprediti urbani saobraćaj i povećati dostupnost kretanja u gradu, objavljeno je na Instagram stranici Cflinfos.

Prijavi se na novosti.

Prijavi se na novosti.